Tuesday, 14 June 2016

ORIENTAL MACE, CHINA'S WUZHEN LEDIAN SIGN US$151,689 SALES AGREEMENT


     
SERDANG (Selangor, Malaysia), June 13 (Bernama) -- Investment company
Oriental Mace Group (OM) has signed a US$151,689 (RMB1 billion, US$1 = RMB6.59)
sales agreement with China's Wuzhen Ledian PZ Point Pte. Ltd. (Ledian) for the
sales of a Malaysian mobile application in China.
    
    Wuzhen Ledian, one of China's top 500 conglomerates, has committed the sales
value by corporate purchase among its subsidiaries.
     
    Called 'Ledian-mobiz', the app is a 100 per cent Malaysian engineered mobile
application created by PZ Point Sdn Bhd, a subsidiary of Oriental Mace, and is
now being sold in China with the ownership of the intellectual property also
held by Malaysia.
    
    The app is a new evolution of mobile business platform for retail businesses
that allow vendors with immediate access to personalised app for their products
and services.
   
    OM Group managing director Datuk Wong Kong Choong said the agreement signed
encompasses a bigger corporate roadmap that involves corporatisation of Ledian
and its IPO objective.
   
    He said OM would capitalise on its group resources and expertise in Ledian's
IPO aspiration in two years' time. 
   
    Meanwhile, OM Chief Executive Officer Prof Dr. Wong Kong Yew said the app
would help vendors and retailers cut down their production period from three
months to almost instantly in selling their products online.
    
    He said the app, which was launched in China on March 28 this year, has
already been a proven success.
    
    "It's already a confirm sales. I can't tell you exactly how much the cost
involved, but it is definitely very attractive for us moving forward.
    
    "I can even assume that the RMB1 billion of sales for a potential product
like this, it will probably multiply by 10 in the future.
   
    "There are already more than 200 users for the app. We are at the moment
focusing on China's market where the best and the most potential customers will
be. 

    "We plan to bring back the product to Malaysia in the next three months and
at the same time launch it for Dubai and India," he told Bernama after the
signing ceremony here, Sunday.
    
    The app goes live on both Apple and Androids.  

    --BERNAMA


No comments:

Post a Comment